На последното си заседание за годината Министерският съвет определи размер на минималната месечна работна заплата от 1 януари в размер на 780 лева. Решението беше обявено от вицепремиера по социалната политика Лазар Лазаров, цитиран от БТА.
Така увеличението на МРЗ ще е с 9.9 на сто в сравнение със сегашния размер от 710 лв., като за по-малко от една година, то ще е точно с 20%, каза Лазаров. Увеличението на МРЗ ще струва на бюджета за една година малко над 300 млн. лева.
Покачването на минималната заплата осигурява възможност за компенсиране на нарастването на инфлацията през годината, допълни вицепремиерът.

Инфлацията към този момент е 16.9 процента, а натрупаната инфлация от началото на годината е 1.,8 процента. По думите на Лазаров, с увеличението се подкрепят получаващите МРЗ или лицата, чиито заплати се определят като съотношение от МРЗ.
Новините на Darik Business Review във Facebook , Instagram , LinkedIn и Twitter !
Калкулатори
Най-ново
Илон Мъск заяви, че би наел Дженсън Хуанг, ако Nvidia го отстрани
преди 5 минГърция одобри нова депозитна система: Цената на вода и напитки в пластмаса и кен се вдига с до 15 евроцента
преди 47 минГлобалните продажби на електромобили отново отчитат ръст през октомври
преди 1 часAI агентите влизат в банковия сектор, но кой носи отговорност, когато допуснат грешка?
преди 1 часМЕТРО България обяви големите победители в четвъртото издание на „Гастрономически пътеводител“
преди 1 часТърсенето на iPhone от 2013 г. скочи с 40 500%: Защо е хит, кой го купува и може ли да се ползва?
преди 1 часПрочети още
Някои истории започват още преди първия ден. Pampers е до най-малките герои във всички техни първи моменти
9meseca.bg